Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Ook verpakking is volledig afbreekbaar

Niets is toeval bij Numi Thee

Koffiedrinkend Nederland kiest steeds vaker voor het ontspannen drinken van een kopje thee. Het is bekend dat koffie stimuleert en opjaagt en dat thee daarentegen eerder ontspant en je geest rust geeft. Het is niet voor niets dat het genieten van thee een onderdeel van ons yoga of meditatie ritueel is geworden.

Numi thee gaat hierin nog veel verder. De biologische theeblaadjes zijn absoluut vrij van oliën of kunstmatige smaakstoffen. Het theezakje en de verpakking zijn volledig afbreekbaar en wat je proeft is wat je terugvindt in het zakje. Alles is echt. Voor muntthee worden alleen muntblaadjes (Simply Mint) gebruikt en de jasmijnthee ontstaat door jasmijnbloesem een maand lang tussen de theeblaadjes te leggen. Zo krijgt deze thee die overheerlijke geur en smaak.
 
Numi is Arabisch voor citrus. Een naam die bedacht is door broer en zus Ahmed en Reem Rahim, die als kinderen samen met hun ouders vanuit Irak naar de Verenigde Staten zijn verhuisd en daar een nieuw leven vonden. Heimwee naar de geurige limoenthee uit hun jeugd speelde een grote rol in de basis van Numi thee. Het merk is ontstaan uit passie voor pure thee en oeroude rituelen. Er zijn onder meer zoete, frisse, subtiele en volle varianten te verkrijgen, evenals cafeïnevrije varianten.

Alles is een bewuste keuze

Ahmed en Reem vullen elkaar goed aan. Kunstenares Reem ontwerpt de exotische prints van de doosjes, geïnspireerd door foto's die Ahmed genomen heeft op een van zijn vele reizen naar exotische thee-oorden zoals India, Nepal en Afrika.

Hier worden de thee, de kruiden en de bloesems rechtstreeks bij de boeren ingekocht. Vers en voor een eerlijke prijs. Numi thee is gecertificeerd biologisch en fairtrade. De theezakjes zijn 100% organisch en de verpakkingen zijn van gerecycled materiaal en bamboe.

De bedrijfsvoering is sociaal en bewust. Een zogenaamd tripple P bedrijf: People, Planet, Profit.

 
Publicatiedatum: