Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Horecalocaties museum werken met 80 procent bio-producten

Nederlands Openluchtmuseum mag nu zilveren Green Key voeren

Het Nederlands Openluchtmuseum mag vanaf heden de zilveren Green Key voeren. Een kroon op het uitgezette beleid in het kader van duurzaam ondernemen. Naast verplichte milieumaatregelen als afvalscheiding, gebruik duurzame materialen (FSC) en energiebesparing, ontwikkelde en implementeerde het museum ook een aantal tailor-made oplossingen. Zo werd een efficiënt systeem van ‘stadsverwarming’ ontwikkeld voor de museale gebouwen en wordt alle hemelwater naar de centraal gelegen museumvijver afgevoerd.



Daar komt bij dat de zeven horecalocaties op het museumpark voor maar liefst 80% met producten met EKO-keurmerk werken. Van biologische pannenkoeken met spek van scharrelvarkens tot een culinair viergangendiner met ambachtelijke huisgemaakte specialiteiten. Verse munt voor de thee komt uit eigen kruidentuin en de beroemde 'Arnhemse grofjes' worden door de museumbakker vers gebakken in een oude takkenbossenoven.

Green Key

De Green Key is hét internationale keurmerk voor bedrijven in de toerisme- en recreatiebranche die serieus en controleerbaar bezig zijn met de milieuzorg op het bedrijf. De Green Key staat garant voor de inzet van de ondernemer om meer aan het milieu te doen dan de wet- en regelgeving van hem verlangt.

Green Key is onderdeel van FEE, net als de Blauwe Vlag voor schone stranden en jachthavens. wereldwijd zijn momenteel ruim 1200 bedrijven aangesloten bij het internationale keurmerk Green key (voorheen Milieubarometer).
Publicatiedatum: