Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Bio World draait goed jaar, Jurgen van 't Hoff:

'Blij met waar we nu staan met Bio World'

Tholen - "Tot nu toe is het een erg goed jaar, qua omzet zijn we nu al over vorig jaar heengegaan", vertelt Jurgen van 't Hoff van Bio World. Samen met Siem van der Valk handelt hij in bio-agf, voornamelijk afkomstig van Nederlandse en Belgische telers in het zomerseizoen en voornamelijk uit Israël en Spanje in het winterseizoen. Vorig jaar vertelde hij al dat zij het aantal telers wilden uitbreiden. "Hier zijn we nog steeds naar op zoek, dit verloopt vrij moeizaam. Wel zijn er gesprekken gaande en heb ik goede hoop dat we volgend jaar een aantal Nederlandse telers er bij krijgen. We hoeven geen honderd telers, we denken beter af te zijn met een aantal telers die mee willen groeien. Wij gaan voor langdurige relaties."



Bio World levert vooral producten aan retailers in Engeland, Scandinavië en Duitsland. "Slechts minimaal in Nederland, hierin hopen we de komende jaren verandering in te kunnen aanbrengen." Het bedrijf bestaat deze maand drie jaar. "Of we nu zijn waar we hadden willen staan? Dat denk ik zeker, wel is dit tweeledig. Aan de ene kant hoop je altijd dat je verder bent, maar toch ben ik blij met waar we nu staan. Zeker wanneer je vorig jaar in ogenschouw neemt, wat toch een moeilijk jaar was."


Gele courgettes, afkomstig van Nederlandse teler

"We werken met een redelijk vast assortiment, niet heel breed. Sinds deze zomer hebben we een aantal nieuwe producten in ons assortiment, zoals Romatomaten Intense, courgette groen, geel, wit, courgette fleur en mini. De Intense-tomaat komt vooral in de foodservice goed tot zijn recht. De productie kwam helaas pas halverwege het seizoen op gang, maar hierdoor ben ik wel benieuwd wat er bereikt kan worden wanneer de tomaat beter op de kaart staat." De mannen van Bio World gaan de komende maanden tijdens reizen en beurzen proberen meer bekendheid te geven aan de courgette en Intense tomaat. Verder zijn we ook trots op de komkommers uit Israël. "We zijn begonnen met 1-2 pallets afgelopen winterseizoen, en dit zal komend seizoen 12-14 pallets per week zijn. We hebben de juiste mensen daar gevonden", vertelt Jurgen.


Deze puntpaprika's komen jaarrond uit Israël

Bio blijft in de ogen van veel consumenten te duur. Jurgen wil daar graag een kanttekening bij plaatsen. "Is gangbaar niet gewoon te goedkoop? Als je ziet hoeveel zorg bio-telers aan de teelt besteden en dan ook in ogenschouw neemt dat men minder kilo's oogst, dan vraag ik me af wat dan te duur is?", aldus Jurgen. "We varen gewoon onze eigen koers, kijken wel met een schuin oog om ons heen, maar we staren ons niet blind op anderen." Ideaal is dat Bio World onderdeel uitmaakt van de Best Fresh Group. "We werken met korte lijnen en zitten allemaal op hetzelfde systeem, voor de klant is dit ideaal, er is maar één laadadres. Ook is een eventueel overschot zo makkelijk op te lossen."

"Ik verwacht een mooi winterseizoen, met zo'n twintig tot dertig procent meer dan vorig jaar. Hier heb ik erg veel zin in. Ik zie de toekomst positief tegemoet", hij merkt ook dat de economie en de vraag weer wat aantrekt. "Ook zijn de prijzen dit jaar in vergelijking tot afgelopen jaar redelijk tot goed", besluit Jurgen.

Contact:

Jurgen van 't Hoff
Bio World
0174 214 450
www.bioworld.nl