1 product kopen = 1 m² natuur
Door bebouwing, versnippering van natuurgebieden en intensieve veeteelt zijn bloemrijke graslanden vrijwel uit het landschap verdwenen. Daarom draagt Weleda, producent van natuurcosmetica en geneesmiddelen, van 2 tot 22 maart 2015 voor elk verkocht product een bedrag af waarmee Natuurmonumenten 1 m² bloemenweide creëert.Het streefdoel is om 100.000 m² bloemrijke natuur te scheppen. Dit doet Natuurmonumenten door gebieden aan te kopen en in te richten als bloemrijke natuur. Het gaat bijvoorbeeld om landbouwpercelen middenin een natuurgebied of percelen waarmee natuurgebieden met elkaar worden verbonden. Dit zijn cruciale schakels die bloemen, planten en dieren grotere overlevingskansen bieden.
Op weleda.nl/nederlandinbloei wordt via een teller bijgehouden hoeveel vierkante meter natuur kan worden gecreëerd.
Ook in eigen tuin
Daarnaast wil Weleda via diverse tips zoveel mogelijk mensen stimuleren om ook hun eigen tuin bloemrijk te maken. Deelnemers kunnen hun actie online delen, zodat ook deze vierkante meters kunnen worden meegenomen in de tellerstand. Maaike Stufkens, marketing manager Weleda Benelux: "Met deze dubbele actie willen we aantonen dat iedereen op zijn manier een steentje kan bijdragen om de natuur in Nederland te herstellen. Fondsen werven is een eerste logische stap, maar samen kunnen we nog zoveel meer doen."Klik hier voor meer informatie.