Omzet in eerste halfjaar 2013 bedraagt 498,6 miljoen euro
Biologische omzet met 12,1% gegroeid
Het gaat om de biologische omzet in de volgende verkoopkanalen: supermarkten, de out-of-home sector en speciaalzaken (samen goed voor circa 85% van de markt). Bekijk hieronder de biologische omzet per verkoopkanaal.
De omzet in supermarkten is met ruim 15% gestegen, in de out-of-home sector met bijna 12% en speciaalzaken met 8%.
De belangrijkste productgroepen zijn 'Overig Food' (113.600 euro in 2012, 128.800 euro in 2013), 'AGF' (814.000 euro in 2012, 952.000 euro in 2013) en 'Zuivel' (100.500 euro in 2012, 107.600 euro in 2013).
De omzet van biologische aardappelen, groente en fruit is in het eerste half jaar van 2013 in supermarkten met 17% toegenomen. De omzet van brood steeg met 19% in supermarkten en de out-of-home sector. Er zijn 30% meer biologische eieren verkocht in supermarkten en de koffie- en theeomzet in de out-of-home sector steeg met 11%. De omzet in biologische vis nam met 18% toe in supermarkten, maar dit is nog een erg klein product.
Opvallend is dat de omzet van vlees(waren) in supermarkten met toegenomen is, maar dat de populariteit hiervan in de out-of-home sector afneemt. De biologische zuivelomzet in de out-of-home sector steeg wel met 7%.
Voor meer informatie: Johan Bakker, 070 3358184