Duurzame business cases rond food populair bij studenten
Eosta en Erasmus lanceren samen Nature & More Academy
"De apps, slogans en visuals vlogen ons om de oren", vertelt een tevreden Volkert Engelsman, CEO van Eosta, na afloop. "Aan de presentaties van vandaag kun je merken hoe studenten geïnspireerd raken door de transparantie en duurzaamheid waar Nature & More voor staat." Professor Gail Whiteman voegt toe: "MBA-studenten zijn gewend om vooral in termen van geld te denken. De samenwerking met Nature & More maakt een veel groter enthousiasme los, omdat het over de duurzame economie van morgen gaat."
De Nature & More Academy kent twee onderdelen. In het Nature & More Lab wordt gewerkt met gevorderde internationale MSc en MBA studenten, die de opdracht krijgen om in korte tijd een marketingconcept, productinnovatie of nieuwe business case voor Nature & More te ontwikkelen. Daarnaast is er een individueel opleidingsprogramma voor jong talent en stagiaires. HR Manager Cornelie Eichelsheim: "De AGF-sector kan veel meer innoveren en verduurzamen. Op deze manier hopen we een instroom van nieuw talent te genereren."
Het programma sluit aan op de merkbelofte van Nature & More, die is gebaseerd op de kernwaarden Verantwoord, Samen en Authentiek. De kernwaarden komen terug in het HR-beleid en het 3D-leiderschapsbeleid: Deliver, Dance and Differentiate. Immers, een verantwoorde prestatie (Delivery) is alleen mogelijk door transparante samenwerking (Dance) waarbij iedereen zijn eigen unieke potentieel kan verwezenlijken (Differentiate).
Nature & More is het bekroonde transparantiesysteem van Eosta, Europees marktleider in verse biologische groente en fruit. Nature & More won in 2012 de Ecocare Award in Duitsland en in 2013 de Sustainable Entrepreneurship Award in Oostenrijk. Zie ook www.natureandmore.com.