"Reacties zijn hartverwarmend"
'Zwarte commercial' Tons Mosterd haalt zelfs het NOS Journaal
Ton Schroer won de tv-commercial met de veiling van Serious Request. Het ging om een gezamenlijke actie van STER en creatief bureau Indie-Amsterdam. Klik hier voor het Biojournaal-artikel daarover. "We gingen in overleg en ik wilde er gewoon minder energie in stoppen. Een energieslurpende commercial past niet bij ons bedrijf. Er werd steeds meer weggelaten, waarop de reclamemaker op een gegeven moment zei dat we het beeld dan beter op zwart kunnen laten gaan. Dat sprak me wel aan. Hiermee bespaar je enorm veel energie."
De telefoon staat roodgloeiend vandaag. "De reacties op de commercial zijn tot nu toe hartverwarmend. Al zit er soms wel een kritische noot tussen, maar daar ontkom je gewoon niet aan. De telefoon gaat continu en ik heb al heel veel emailtjes ontvangen. Maar of ze nu allemaal nog meer mosterd gaan kopen, is natuurlijk nog maar de vraag."
De reclame werd na het NOS Journaal van 20:00 uur uitgezonden. Presentatrice Sascha de Boer kondigde de reclame aan het eind van de uitzending zelfs aan: "Het is niet gebruikelijk om een reclame aan te kondigen, maar dat doe ik toch maar even. Zometeen komt er een spotje van een producent van biologisch eten. Hij kocht zendtijd op de veiling van Serious Request en hij wil aandacht voor energiebesparing. Dus gaat het scherm straks in het reclameblok dertig seconden op zwart en dat alleen al bespaart energie."
De aankondiging verbaasde Ton ook. "Dat had ik niet verwacht en was echt de kers op de taart. Op 3FM heeft Giel Beelen ook aandacht geschonken aan de commercial. Dit was niet de eerste keer dat ik mee deed aan de veiling, daarom kennen ze met bij Serious Request ook al langer."
Bekijk hier de commercial:
En dit is 'The Story behind the TV commercial of Tons Mosterd':
Voor meer informatie:
Ton Schroer
Tons Mosterd en Heerlijkheden
Deltastraat 6
4301 RC Zierikzee
0111 450870
[email protected]
www.tonsmosterd.com