Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Campagne ‘Elke hap telt’ brengt verantwoord en lekker eten samen"

Introductie landelijke mediacampagne Smaakt

Maandag 19 november trapt Smaakt af met de landelijke mediacampagne ‘Elke hap telt’. De boodschap speelt in op het bewustzijn van mensen dat iedere hap die je neemt van invloed is op jezelf, je omgeving en onze toekomst.

Consumenten delen hun verhalen met Nederland
De keuze die mensen maken voor voeding kan voor iedereen anders zijn. Een keuze gebaseerd op motieven zoals dat het impact heeft op de natuur, dierenwelzijn, arbeidsomstandigheden en gezondheid. Een keuze die nooit verkeerd is als je deze bewust maakt. Door middel van een online campagne zijn uit de community van Smaakt vele verhalen gekomen van consumenten over de hap die voor hun telt. Verhalen die ze graag met Nederland willen delen.

Smaakt heeft een bezoek gebracht aan enkele consumenten en heeft hun verhaal vastgelegd in verschillende vlogs welke komend jaar gedeeld zullen worden met Nederland. In het eerste deel van de campagne staan Margoo, Sjoerd, Sharon, Corine en Marleen centraal. Vijf verschillende verhalen in beeld vanuit een ander perspectief. "Verhalen waar lekker en verantwoord eten samenkomen. Allemaal gemaakt op basis van een bewuste keuze. Een keuze die andere mensen kan inspireren om ook bewuster met voeding om te gaan", aldus Maarten de Leng.

Uitrol grootschalige campagne off- en online
De landelijke campagne ‘Elke hap telt’ start vanaf maandag 19 november en is via A0 posters en snelwegmasten in heel Nederland te zien. Ook wordt er gebruik gemaakt van het digitaal netwerk van Centercom waarbij de campagne, door middel van video’s, te zien zal zijn in supermarkten in heel Nederland. De campagne wordt online doorvertaald waarbij er gebruik wordt gemaakt van influencers, food communities en social advertising.

Consumenten kunnen ook zelf meedoen aan de campagne. Door een eigen verhaal te delen op social media met een foto waarop je een hap neemt en gebruik maakt van de hashtag #elkehaptelt maken consumenten regelmatig kans op heerlijke en verantwoorde Smaakt goodies.  

Opening pop-up store & restaurant ‘Bio Proeflokaal’
Om in connectie te komen met de consument wordt er in december een pop-up store en restaurant geopend in het centrum van Breda. Deze editie staat in het teken van de campagne ‘Elke hap telt’. Bezoekers kunnen aan de hand van de verhalen uit de campagne in de pop-up store, kennis- en inspiratie opdoen en tevens hun eigen verhaal delen. De avonden worden culinair ingevuld met een BioProefmenu, waar mensen zich vanaf 21 november kunnen inschrijven op de website van Smaakt.

Kidsproef en BioPieten
Smaakt heeft vanuit de missie de ambitie om het interactieve lesprogramma Kidsproef ter beschikking te stellen aan alle kinderen in groep 7 in Nederland. Inmiddels hebben al duizenden kids het programma doorlopen. In het kader van de campagne ‘Elke hap telt’ worden op vrijdag 23 november door Kidsproef op 1 dag meer dan 1.000 kids gedoceerd.  Hier wordt ook de verbinding gemaakt met het energieke team van Smaakt, die als ambassadeurs de gastlessen deze keer gaan verzorgen. Een week later gaan de groene BioPieten van Smaakt het land door om scholen te bezoeken om te laten zien dat ook in de feestperiode een hap kan tellen. Een traktatie kan lekker, biologisch en verantwoord zijn. Scholen kunnen vanaf maandag 19 november via de Facebookpagina van Kidsproef (www.facebook.com/jouwschoolkidsproef), zich aanmelden om kans te maken om bezocht te worden door de BioPieten.

Smaakt, merk met een missie
Smaakt gelooft dat het belangrijk is dat consumenten een bewuste keuze kunnen maken over wat je wel en niet eet. Kennis- en inspiratiedeling over voeding kan hier een belangrijke bijdrage aan leveren. Een keuze die voor iedereen anders kan zijn. Aan de hand van verhalen van consumenten worden in de grootschalige campagne ‘happen’ met Nederland gedeeld.

Het merk Smaakt dat biologisch, verantwoord en lekker eten samen laat komen in haar productassortiment, vult vanuit deze missie inmiddels al jaren het supermarktschap in binnen – en buitenland.

Voor meer informatie::

Maarten de Leng (Commercieel Directeur)
De Smaakspecialist
+31 (0)6 244 339 78
maarten@desmaakspecialist.nl

Publicatiedatum: